Dokumentu aktualizācija.
ASGL web dokumenti var atrasties
sekojošos statusos:
- Bilances dokumenti. Tie ir dokumenti, kuri tiek iekļauti bilancē.
Parasti grāmatvedības dokumenti.
- Atliktie dokumenti. Tie ir dokumenti, kuri kaut kādu apsvērumu dēļ
netiek iekļauti bilancē. Piemēram, grāmatvedis grib aplūkot, kā izskatīsies
bilance bez konkrēta dokumenta. Lai grāmatvedim nebūtu jādzēš šis
dokuments (vai jāstornē), viņš vienkārši dokumentu var pārvest
bilances dokumentu atlikto statusā. Doto operāciju var paveikt ar
funkcijas - "Dokumentu pārskats" palīdzību (tikai ar galvenā
grāmatveža piekļūšanas sankciju). Pēc tam, ja lietotājam būs
nepieciešams, tas atkal var pārvest dokumentu bilances dokumentu statusā
ar tās pašas funkcijas "Dokumentu pārskats" palīdzību, vai
kas ir daudz ērtāk, caur doto funkciju.
Izskatīsim citu piemēru: mēc drukājam maksājuma uzdevumus un nosūta
tos bankā. Bet izrādās, ka no diviem maksājuma uzdevumiem banka apmaksāja
tikai vienu un to nākamā dienā pēc tā izrakstīšanas. Tādiem gadījumiem
ļoti ērti ir izmantot atliktos dokumentus. Mēs varam noteikt režīmu -
atlikto maksājumu uzdevumu izrakstīšana, šajā gadījumā visi izrakstītie
maksājuma uzdevumi tiks atliktajos dokumentos, bet pēc tam, kad lietotājs
pēc bankas izraksta saņemšanas, funkcijā "Dokumentu aktualizācija"
atzīmēs kādi maksājuma uzdevumi ir jau apmaksāti un kurā datumā.
Vēlviens piemērs: Automatiskā rēķinu izstādīšana izraksta rēķinus
vienā dienā, kad tie tiks mums apmaksāti tikai dievs zin, bet PVN ir jāmaksā.
ASGL web dod iespēju automātiski izrakstīt rēķinus, kā atliktos
dokumentus. Kad tiks veikta apmaksa, mēs ieiesim "Dokumentu aktualizācijā",
atzīmēsim vajadzīgo rēķinu un nomainīsim datumu. Dokuments tiks pārvests
bilances dokumentu statusā un PVN attiecīgi.
- Dzēstie dokumenti. ASGL web var būt nozīmēts režīms, pēc kura
dokumenti netiktu fiziski izdzēsti no datu bāzes, bet tiktu pārvesti dzēsto
dokumentu statusā. Dzēstos dokumentus nevar pārvest bilances dokumentos,
bet galvenam grāmatvedim ir iespēja kurš un ko ir izdzēsis.
- Bloķētie dokumenti. Kļūdaini dokumenti vai dokumenti, kuri tiek
izveidoti dotajā brīdī.
Funkcija "Dokumentu aktualizācija"
dod iespēju lietotājam izlases kārtībā pārvest atliktos dokumentus
bilances dokumentos. Ieejot funkcijā, lietotājs izvēlas dokumentu grupu, kurā
viņš grib apskatīt atliktos dokumentus. Nav iespējams izvēlēties grāmatvedības
izziņu dokumentu grupu, kā arī pakešu režīma dokumentus. Atsevišķi ir
izdalīta maksājumu uzdevumu grupa, faktiski bankas maksājumu uzdevumi tiek
savākti pa visām grupām. Pēc tam, kad grupa ir izvēlēta, uz ekrāna parādās
atlikto dokumentu saraksts pa uzdoto dokumentu grupu. Maksājumu uzdevumu grupai
ir sekojošie rekvizīti:
- dokumenta izrakstīšanas datums
- dokumenta numurs
- partnera nosaukums
- summa
- pazīme dokumenta pārvešanai bilances dokumentos.
Visām pārējām grupām ir sekojošie rekvizīti:
- dokumenta izrakstīšanas datums
- dokumenta numurs
- dokumenta nosaukums
- pazīme dokumenta pārvešanai bilances dokumentos.
Lietotajam ir iespēja pārskatīt atlikto
dokumentu (dubultklikšķis vai taustiņš Enter) uz jebkura dokumenta
lauka, nomainīt dokumenta izrakstīšanas datumu (datumam ir jābūt ne mazākam
par sākotnējo), pārves dokumentu bilances dokumentos. Lietotājam ir iespēja
atzīmēt pārvešanai bilances dokumento jebkuru dokumentu skaitu. Visi atzīmētie
dokumenti tiks iekļauti bilancē pēc pogas "ОК" nospiešanas.
Previous