Nākamo periodu izdevumi.
ASGL ir paredzēta analītiskās uzskaites grupa - nākamo periodu izdevumi. Gadījumā, ja uz nākamo periodu izdevumu kontiem ir noteikta šī analītikas grupa, tad lietotājam ir iespēja piesaistīt automātisko nākamo periodu norakstīšanas sistēmu. Lai izpildītu automātisko nākamo periodu norakstīšanu, lietotājam reizi mēnesī ir jāpalaiž funkciju - "Nākamo periodu izdevumi".
Uzmanību: Klasifikātoru sarakstā analītikai - nākamo periodu izdevumi, kā 1 saistītam klasifikātoram ir jābūt nozīmētam - "Kontu plāns" - 99. Gadījumā, ja Jūs vēlieties norakstīšanas kontu papildināt ar jebkuru analītiku, kuras nav kontā - nākamo periodu izdevumi (apakšnodaļas, izdevumu tāmes), ir nepieciešams uzrādīt analītikas numuru kā saistīto klasifikātoru 2.
Praksē, parasti nākamo periodu izdevumi tiek norakstīti ar pēdējo mēneša datumu. Bet lietotājam nav jāuztraucās, jo pie aprēķina funkcija salīdzina jau norakstīto summu ar to, kurai ir jābūt norakstītai, un vairāk par vajadzīgo neaprēķinās. Sekojoši, lietotājs var droši palaist šo funkciju daudzkārt mēnesī, rezultāts no tā nemainīsies. Gadījumā, ja lietotājs kaut kādu iemeslu dēļ ir aizmirsis kārtējo mēnesi palaist šo funkciju, tad nākamā mēnesī tā norakstīs summu par diviem mēnešiem. Teorētiski nākamo periodu izdevumu norakstīšanu var izpildīt reizi gadā, bet tas nav labi, jo izdevumu dinamika par atskaites gadu pienāksies uz decembra mēnesi. Ja tiek aprēķināta jebkura veida pašizmaksa, tāda rīcība ir nekorekta, kaut gada atskaites ta neietekmēs.
Izskatīsim analītiku - nākamo periodu izdevumi. Pirmam papildkodam šai grupā jābūt norakstīšanas kontam, otro - lietotājs var noteikt pēc sava uzskata. Konkrēta objekta norakstīšanas konts tiek noteikts tā kartītē - pap.kods 1. Kartītē arī tiek nozīmēts konts/subkonts, kurā uzskaitās objekts. Kartītē vēl jāuzrāda:
Nākamo periodu izdevumu objekta norakstīšana sākas ar nākamo mēnesi pēc objekta ievadīšanas ekspluatācijā mēneša datuma. Ja objekta ievadīšanas ekspluatācijā datums nav uzdots, tad arī tā norakstīšana netiks veikta.
Sākot nākamo periodu izdevumu norakstīšanas procesu, lietotājam ir iespēja uzdot:
Funkcijas darba rezultātā uz ekrāna tiek izvadīts to
bilances kontu saraksts, uz kuriem tika veikta norakstīšana. Pa katru kontu
parādās to objektu skaits, pa kuriem tika veikta norakstīšana, un kopējā
norakstīšanas summa pa kontu.
Funkcija formē norakstīšanas dokumentus dokumentu grupā - pārējie (attiecīgi,
šīs grupas numuram ir jābūt noteiktam sistēmas parametros, kā arī nākamo
periodu izdevumu bilances pamatkontam) ar iekšējo dokumenta numuru - 0 (t.i
bez aprakstītāja).